Skip links

Welke content past bij jouw makelaardij?

Als je iets online zet heb je meestal een doel. Je wilt bijvoorbeeld een woning onder de aandacht brengen, jouw volgers motiveren om ergens aan mee te doen, of om online meer naamsbekendheid op te bouwen. Eigenlijk zou je zonder doel niet eens iets online moeten zetten, maar dat terzijde. Wat nu vooral van belang is, is welke soort content je in gaat zetten om jouw vooraf gestelde doel te behalen. Er zijn verschillende soorten content die je kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken. Belangrijk om te weten is dat elk soort content een andere inwerking heeft. Wil jij maximaal effect behalen met je post? Zorg dan dat je een perfecte mix maakt tussen de 6 onderstaande soorten content die wij voor je hebben uitgewerkt. 

Entertainment gerichte content

Eigenlijk is iedereen op social media is op zoek naar vermaak. Het is fijn iets te bekijken of te lezen waarbij ze even niet hoeven te denken aan hun dagelijkse problemen of alle dingen die nog gedaan moeten worden. Deel daarom regelmatig een video waarin je iets leuks laat zien, deel iets dat inspireert of verzin bijvoorbeeld een grappige quiz. Houd het lekker laagdrempelig. Hierdoor trek je net wat meer interesse en dat zorgt weer voor meer betrokkenheid op jouw berichten.

Informatieve content

Alles weten we nooit en nooit weten we alles. Vooral met vastgoed is het voor een buitenstaander soms een ingewikkelde wereld. Jouw volgers zullen dan ook heel blij met je zijn als jij hen iets leert over jouw vakgebied. Dit kan bijvoorbeeld content zijn zoals: lifehacks, informatiebronnen, tips en tricks, onderzoeken, F&Q en interessante blogs. Probeer je tips wel een beetje uit te kauwen zodat het voor iedereen begrijpelijk is. 

Inspiratie

De woontrends veranderen lijkt wel met de dag. Maar er is dan ook niets lekkerder om uren op social media te scrollen op zoek naar inspiratie voor een woning. Help jouw volgers daarom een handje op weg met het posten van wooninspiratie. Hoe leuk is het dan als jij hen kunt inspireren precies op het moment dat het nodig is? Dit kun je doen met bijvoorbeeld: 

  • Quotes 
  • Mooie voorbeelden
  • Before and after foto’s

Onderzoek vooraf wat jouw doelgroep over het algemeen interessant vindt en speel daarop in.

Betrokkenheid gerichte content

Als je wilt dat je volgers zich betrokken voelt bij jouw makelaardij kun je het beste met hen het gesprek aangaan. Reageer terug wanneer zij een reactie plaatsen of stuur ze zelf een berichtje. Betrokken mensen zijn de meest waardevolle mensen. Stel je volgers een vraag, leg een dilemma voor, plaats een stelling of zet een poll op. Doe in ieder geval iets wat triggert om te reageren. 

Connectie 

Begin je interactie te krijgen met je doelgroep? Dan is het tijd om echt een band met je online volgers op te bouwen. Hierbij maak je gebruik van content gericht op contact en gevoel. Geef eens een kijkje achter de schermen, deel goede reviews en laat je volgers een keer kennis maken met je collega’s. Door persoonlijk en transparant te zijn geef je de doelgroep de kans om dichterbij te komen. Hierdoor voelen zij zich vaak speciaal en dat is precies wat je wilt creëren.

Promotie 

Maar de content is natuurlijk niet allemaal gezellig en vrolijk. Af en toe is er niets mis met keiharde promotie de mogelijkheden die jouw makelaardij te bieden heeft. Doe dit alleen niet te vaak. Je wilt voorkomen dat je volgers geïrriteerd raken.  

Best een hoop werk vind je niet, al die content. Het inschakelen van onze hulp is hierbij een uitstekende optie. Maandelijks word jij voorzien van kant-en-klare content in de perfecte contentmix. Wat wil je nog meer?

Deze website gebruikt cookies om jouw ervaring te verbeteren.