Meer verkopen dan je concurrent. Klinkt lekker toch om te kunnen zeggen dat je de beste bent. Dat jij de meeste woningen verkoopt, of misschien nog wel belangrijker dat jij het beste verkoopt. Want kwaliteit is vaak belangrijker dan kwantiteit. Je kan er wel eindeloos over blijven fantaseren hoe jouw leven eruit zou zien als jij die grote makelaar zou zijn. Maar waarom blijven dromen als je dit ook de realiteit kunt maken? Als jij een echte marktleider wilt worden die boven zijn concurrent staat, dan is deze blog voor jou onmisbare informatie.
Zonder klanten geen business
Als je kijkt naar grote en succesvolle bedrijven is er altijd één ding dat zij allemaal gemeen hebben: klanten. Zonder klanten geen omzet en zonder omzet geen business. Kortom, zonder klanten kan jij je doelstelling om groter dan je concurrenten te worden wel vergeten. Gelukkig kan jij door het inzetten van social media elke dag nieuwe klanten binnenhalen. Denk bijvoorbeeld aan het opzetten van een doelgerichte campagne of door het plaatsen van content die jouw volgers triggert interactief met jouw content om te gaan.
Interactieve content
Waar voor ons marketeers de term ‘interactieve content’ als normaal in de oren klinkt begrijpen wij dat het voor jou misschien een beetje vaag klinkt. Want wat zorgt er nu voor dat een post interactief is en al helemaal hoe dat er weer voor zorgt dat jij meer gaat verkopen. Een interactieve post is kort samengevat een post waar volgers een gevoel van betrokkenheid krijgen en worden uitgedaagd om te reageren. Goede voorbeelden hiervan zijn:
- Iets vragen aan je volgers
- Het opzetten van een poll
- Gebruik maken van een (inter)nationale feestdag
- Kijkje achter de schermen tijdens een werkdag
Uiteraard zijn er nog meer voorbeelden van interactieve posts maar dit zijn de meest voorkomende soorten die ervoor zorgen dat jij op een eenvoudige manier meer verbinding met jouw volgers creëert.
Meer bereik, meer nieuwe klanten
Wat er vervolgens gebeurt door de toenemende interactie, is dat Facebook en Instagram dit gaat opvallen. Hierdoor wordt jouw kanaal als steeds belangrijker gezien en zal deze worden voorgesteld bij mensen die precies bij jouw doelgroep aansluiten. De kans is dan ook groot dat zij jou gaan volgen en hierdoor jouw kanaal steeds groter wordt en het bereik toeneemt. Je voelt misschien al aankomen, maar des te meer bereik het kanaal krijgt des te meer nieuwe potentiele klanten er bereikt worden waardoor je nog sneller jouw aanbod verkoopt.
Social media maakt het krijgen van nieuwe klanten makkelijker dan ooit en is wanneer je wilt groeien als bedrijf onmisbaar! Weet je niet hoe je dit in goede banen moet leiden? Dan ben je gelukkig bij Makelaarsboost aan het juiste adres. Met nog een paar plekken vrij voor nieuwe klanten helpen wij jou dan ook heel graag op weg naar resultaat.