Denk je eindelijk dat je Instagram een beetje begint te begrijpen, komt er wéér een nieuwe update. Ook wij als vastgoedmarketeers staan er soms van te kijken hoe snel Instagram aan het ontwikkelen is. Het platform heeft een duidelijke visie en doet er alles om innovatief en trendsettend te zijn én te blijven. Maar als jij als makelaar ook innovatief en trendsettend wilt zijn dan is het wel van groot belang om op de hoogte te zijn van de Instagram updates.
Viraal met Reels
Instagram heeft een duidelijke visie. Zij willen blijven groeien en hun gebruikers zo lang mogelijk blij en op het platform houden. Met de komst van nieuwe populaire social media platformen zoals TikTok komt Instagram dan regelmatig met nieuwe tools. Zo kwam een tijdje geleden de mogelijkheid om Reels te maken. Een Reel is:
- een korte video
- duurt maximaal 30 seconden
- zowel grappig of informatief
Het verschil tussen een Reel en een normale video post begint bij het formaat. Waar je normale post vierkant is, heeft een Reel hetzelfde formaat als je Instagram Stories. Ook worden Reels niet op je timeline geplaatst maar op de Reels Feed. Doordat hier allemaal korte video’s worden verzameld is het voor de kijker enorm verslavend om te blijven kijken.
Waarom Reels inzetten bij makelaars?
Maar wat zorgt er nu voor dat het met een Reel zo veel makkelijker is om viraal te gaan ten opzichte van een normale post? Grotendeels komt dit doordat het algoritme van Reels anders reageert dan het algoritme van normale post. Zo kan een Reel dagenlang hoog in een feed blijven staan terwijl een post tijdsgewijs naar beneden zakt. Tijdsmanagement is bij normale content hierdoor een stuk belangrijker. Wat er ook voor zorgt dat jij met een Reel sneller viraal gaat, is dat in de Reel Feed enkel korte video’s staan die zijn afgestemd aan de interesse van de kijker. Dit werkt voor de kijker enorm verslavend waardoor ze blijven scrollen. Als jij je Reel zo instelt dat die getoond wordt aan kijkers die interesse hebben in vastgoed dan krijg je veel makkelijker een groot bereik dan met een standaard post. Het inzetten van Reels is een ideale manier van video marketing die mooi aansluit bij de nieuwste trends op online gebied. Daar wil als trendsettende makelaar niet in achterblijven, geloof ons.
De nieuwste Instagram update
Buiten het ontwikkelen van Reels is er begin maart nog een nieuwe Instagram update gekomen. Voorheen was het altijd al mogelijk om alleen of met 1 persoon live te gaan op Instagram. Na de nieuwe Instagram update kan je met maximaal 4 personen live. Live gaan met je account is een leuke manier om extra contact te krijgen met je huidige en potentiele klanten. Je kunt bijvoorbeeld een vragen kwartiertje organiseren of vastgoed onderwerpen bespreken. Je doelgroep krijgt op deze manier nog beter een gevoel bij jouw makelaardij ten opzichte van een vooraf opgenomen video. Tijdens live gaan kan je namelijk geen fouten weghalen. Misschien een beetje spannend maar wel enorm leuk.
Zorg dat jij, als je nieuwe klanten wilt, mee blijft gaan met de nieuwste social media trends. Het kost tijd maar hoe beter je online zichtbaarheid is des te groter je klantenbestand gaat worden. Heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van jouw social media? Als vastgoedmarketeers weten wij precies hoe we dit gaan aanpakken en helpen we je graag.