We kunnen het niet ontkennen. Maar als echte Nederlanders willen we allemaal hetzelfde. Zoveel mogelijk verdienen en daarvoor zo min mogelijk moeten uitgeven. Het liefst, als het even kan, nog gratis ook. Veel makelaars willen hierom dan ook niet adverteren op social media omdat zij het idee hebben dat dit enorm veel geld kost. Maar niets is minder waar. Adverteren is een investering waar je altijd profijt van hebt én het is nu tijdelijk goedkoper dan ooit. Een uitzonderlijke kans die wij alvast hebben gegrepen. Ben jij ook die slimme makelaar? Dan is deze blog absoluut iets voor jou!
Automatisch of handmatig bieden
Voor we het geheim gaan delen waarom het nu goedkoper is om te adverteren op Facebook, is het handig om te weten hoe advertentiekosten worden bepaald. Het is namelijk niet zo dat je telkens met hetzelfde bedrag dezelfde resultaten gaat behalen. Facebook werkt namelijk met een veilingstructuur. Een belangrijk onderdeel is natuurlijk het bod. Deze kan je op twee manieren instellen:
- Handmatig zelf het bod instellen.
- Automatisch Facebook laten bieden.
Uiteraard is de keuze ‘Automatisch’ het makkelijkst omdat je hierdoor tegen de laagste kosten gaat adverteren.
Adverteren duurder tijdens laatste kwartaal
Alleen hoe komt het nu dat het opeens zo veel goedkoper is om op Facebook te adverteren? Het is eigenlijk hetzelfde als op de huizenmarkt. Zijn er veel andere geïnteresseerden, dan wordt er ook veel meer geboden. Door de grote vraag naar advertentieruimte wordt de prijs omhoog gedreven. Dit is vooral het geval voor en tijdens de feestmaanden. Veel makelaars promoten toch nog even dat ene pareltje op social media. Na deze maanden neemt de advertentiedrukte sterk af en zakt daarmee de advertentieprijs. Een perfect moment om als makelaar te starten met adverteren.
De beste tijd om te adverteren voor makelaars
Omdat jij als makelaar eigenlijk niet seizoensgebonden bent is het enorm interessant om nu te starten met adverteren. Daarbij is er afgelopen jaar een stijging geweest van 34% in het aantal social media gebruikers. Steeds meer mensen in jouw doelgroep gaan online op zoek naar een nieuwe woning. Social media wordt daarbij dan ook veel gebruikt. Er ligt hier dan ook een mooie kans om jouw potentiële klanten makkelijker te bereiken. Want deze stijging vindt niet alleen plaats bij een jongere doelgroep, maar ook bij de volwassenere doelgroep.
Wil jij dit jaar nog meer klanten ondersteunen bij de aan- of verkoop van een woning? Kies dan verstandig en zet je social media in. Als vastgoedmarketeers hebben wij hierdoor al fantastische resultaten gezien die wij jou ook gunnen. Wij kijken dan ook graag met je mee!