Veel makelaars maken gebruik van een website van hun CRM-systeem, zoals bijvoorbeeld een standaard Realworks website. Een simpele en goedkope oplossing… waarmee je helaas ook veel voordelen van de online mogelijkheden anno nu misloopt. Steeds meer makelaars die zich hier bewust van zijn stappen daarom over op een maatwerk website. In deze blog leggen we je uit waarom. Verder lichten we toe waar je op moet letten als je overweegt om een maatwerk website te laten bouwen voor je makelaarskantoor. Want ook dat kent zo zijn valkuilen.
Je loopt leads mis
Op het standaard contactformulier, zoekersformulier en eventueel een waardebepalingstool na, kun je potentiële klanten niet bepaald triggeren om hun contactgegevens achter te laten. Met een maatwerk website kun je veel gerichter diverse landingspagina’s en pop-ups maken gericht op het verzamelen van e-mail adressen en telefoonnummers van mensen die informatie willen over het verkopen of aankopen van een woning. Je zorgt dat deze op het juiste moment bij de juiste website bezoeker in beeld komen. Zo laat je je website voor je werken als geautomatiseerde salesmachine.
Je kunt jezelf beter vindbaar maken
Een maatwerk website is beter te optimaliseren voor de zoekmachine. Dit komt onder andere doordat je minder beperkt bent in de diversiteit aan webpagina’s die je zelf (of je websitebeheerder) kunt toevoegen en hoe je deze invult met content. Door pagina’s gerichter te maken op een bepaalde zoekvraag of doelgroep, kun je ook gerichtere Google Ads campagnes koppelen die de zoekmachine vindbaarheid en conversie verhogen.