Geschreven door Yavanna Benna – vastgoedmarketeer
Woningen in het hoger segment verkopen blijft voor veel makelaars een uitdaging. Deze woningen staan over het algemeen vaak langer te koop. Maar is er na langere tijd nog steeds geen animo voor je exclusieve parel en is het tijd voor actie? Dan zijn de tips uit deze verkoopstrategie de moeite waard om te proberen.
Voor moeilijk verkoopbare woningen hanteer ik een standaard lijstje met acties die we eerst proberen voordat we extra budget inzetten om doelgroep gericht te adverteren. Dit lijstje bestaat uit de woning in prijs verlagen en opnieuw aanmelden op Funda, betaald promoten via Funda met bijvoorbeeld een blikvanger, het opnieuw laten stylen en inrichten van de woning, de tuin, gevel en eventuele gebreken laten opknappen, een spandoek in de buurt neerzetten als de woning moeilijk zichtbaar is en diverse social media promoties.
Mochten deze acties niet baten, lees dan snel verder voor een exclusieve verkoopstrategie!
Ik ben er van overtuigd dat video één van de beste manieren is om mensen emotioneel te betrekken bij een woning. Hoewel je vast al een standaard woningvideo of drone beelden hebt laten maken, raad ik je aan om een video te maken die viral gaat. Een video die reacties op social media uitlokt, waardoor het bericht binnen no time van netwerk tot netwerk verspreid en besproken wordt.
Makelaars Boost produceerde onlangs deze video voor een exclusieve villa van ID Makelaars:
Om je wat inspiratie te geven heb ik mijn favoriete out-of-the-box woningvideo’s voor je op een rijtje gezet. De invulling is natuurlijk helemaal aan jezelf! Houd bij storytelling video’s altijd in gedachten dat je niet alleen de woning verkoopt, maar vooral de lifestyle erom heen: dat is wat mensen aanspreekt en emotioneel betrokken maakt.
Wanneer je een te gekke video hebt laten produceren, bijvoorbeeld via Makelaars Boost, is het tijd om de video de wereld in te brengen. Maak een betaalde promotie op Facebook voor de postcode gebieden in wijken in Nederland waar veel exclusieve huizen staan. Daarnaast kun je een persbericht sturen naar lokale media, media gericht op exclusief wonen, naar makelaars die gespecialiseerd zijn in hoger segment via LinkedIn en naar je eigen netwerk via WhatsApp.
Een mooie aanvulling op je campagne met video en persbericht is om een exclusief evenement te organiseren voor je netwerk en eventueel geïnteresseerden. De woning ‘bezichtigen en verkopen’ is daarmee niet het directe uitgangspunt, maar de juiste mensen naar de woning toebrengen en zorgen voor extra publiciteit wel. Zorg voor een aantrekkelijk concept waarbij de woning dient als locatie. Of het nu een borrel is, een feest, een gala, een sponsoractie of diner met live acts.
Een aantal tips:
We wensen je veel succes met de tips. Vragen of sparren over jouw verkoopstrategie? Mail naar marketing@makelaarsboost.nl!