Er is een groot verschil tussen het gebruiken van een social media account en het écht gebruiken van een social media account. Laten we vooropstellen dat het al een goede stap in de juiste richting is als je als makelaar überhaupt gebruik maakt van je social media account. Alleen, wanneer maak je nu op de juiste manier gebruik van je socials zodat je ook iets terugkrijgt voor de tijd en energie die je er insteekt? Er zijn een aantal basispunten waar een social media account aan moet voldoen waar jij als makelaar enorm veel profijt uit kunt halen. Benieuwd? Lees dan snel door!
Regelmatig afwisselende content posten
Bij dit eerste punt gaat het bij veel makelaars al gelijk mis. Het lukt hen niet om regelmatig leuke en afwisselende content te posten. Als je wilt dat je meer volgers en betrokkenheid krijgt is het belangrijk dat je meer doet dan jouw social media account gebruiken als online etalage.
Post in je eigen huisstijl
Wat je, als het goed is, wilt voorkomen is dat je werkt in een rommelige omgeving. Netzoals op kantoor geldt dit ook voor je online kanalen. Het kan heel verleidelijk zijn om elke keer weer een ander kleurtje of andere stijl bij je posts te gebruiken. Hiervan is het gevolg dat je content er rommelig en onprofessioneel uit komt te zien. Tenzij je als makelaar graag zo op je klanten wilt overkomen raden wij aan om vooraf te bedenken wat en hoe je gaat posten.
Wees een interactieve makelaar
Met zenden alleen ontvang je niets. Het creëren van interactie is de sleutel naar een succesvol account en mag dan ook zeker niet vergeten worden. Like berichten van de kanalen die je volgt, reageer onder foto’s en ga eens het gesprek aan met je volgers. Zo laat je als makelaar zien dat je actief en betrokken bent. Dit geeft niet alleen een positief signaal af voor je algoritme maar ook naar je volgers. Een echte win-winsituatie!
Promoot je content
Met enkel leuke content en regelmatig posten alleen kom je er in de meeste gevallen niet. Om een grotere doelgroep te bereiken is het promoten van je berichten een fantastische manier. Voor een klein bedrag wordt je bericht ineens aan enorm veel mensen getoond. Onthoud hierbij dat de kracht van de herhaling enorm belangrijk is. Doe dit niet eenmalig maar zorg dat je regelmatig bij je doelgroep voorbij komt. Echt, ze willen straks niet anders dan bij jou klant worden!
Als makelaar is je social media inrichten soms een lastige klus. Vergeet niet dat wij jou hierbij willen en vooral op de juiste manier bij kunnen helpen. Waarom zou je jouw makelaarsbedrijf online verscholen houden? Kom in actie en ontdek met ons wat er voor jouw mogelijk is!