Je kunt er als makelaar eigenlijk niet meer omheen. Adverteren op social media is het nieuwe flyeren geworden. Waar je vroeger een paar honderd of misschien wel duizend flyers door je wijken rondbracht worden nu advertenties ingezet. Dit is een stuk efficiënter, milieubewuster én tot in tegenstelling wat nog heel veel mensen denken, levert het ook veel meer op. Sterker nog, maak je enkel gebruik van social media om puur content te posten zónder adverteren? Dan loop je al snel veel geld mis. Zonde toch? Twijfel jij om te adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn? Lees dan vooral de voordelen die absoluut voor jou gelden.
Vergroten van je naamsbekendheid met adverteren
Wat zo handig is aan Facebook advertenties is dat jij zelf kunt bepalen wie jouw advertentie te zien krijgt. Bij het instellen krijg je namelijk de mogelijkheid om heel specifiek een doelgroep samen te stellen die aansluit bij jouw bedrijf. Vervolgens bepaalt Facebook, of jijzelf, waar de advertentie wordt getoond. In tegenstelling tot Google Adwords krijgen de social media gebruikers je advertentie te zien zonder dat zij daar bewust naar op zoek zijn. Hierdoor word je bereik en naamsbekendheid enorm vergoot. Als jij een startende makelaar bent of juist gaat uitbreiden in een nieuw gebied is dit natuurlijk perfect.
Doelgericht adverteren
Wat ook voor jou als makelaar een enorm voordeel van adverteren op social media is, is dat je de advertentie heel doelgericht kunt instellen. Denk hierbij aan:
- Meer website bezoekers.
- Het vergroten van je naamsbekendheid.
- Meer likes en volgers op je kanalen.
- Meer mensen die je bellen.
- Meer leads.
Aan de hand van de keuze die je hierin maakt richt je de advertentie in. Hoe specifieker je bent met het instellen van je doelgroep en het daadwerkelijke doel, hoe groter de kans is op fantastische resultaten.
Remarketing met je Facebookpixel
Een gouden uitvinding van Facebook is een stukje code dat je de mogelijkheid geeft om nóg, je gelooft het bijna niet, specifieker je advertenties te targetten. Dit stukje code wordt de Facebookpixel genoemd. Het stukje code installeer je op jouw website. Vervolgens verzamelt Facebook hier gegevens en kun je advertenties richten op websitebezoekers die bijvoorbeeld jouw contact pagina hebben bezocht maar geen contact hebben opgenomen. Geen slimme keuze natuurlijk, want wie wil nu niet met zo’n leuke makelaar als jij samenwerken?
Dat adverteren soms kan overkomen als hogere wiskunde begrijpen wij maar al te goed. Wil alsnog de verstandig keuze maken en advertenties inzetten? Laat dan het lastige werk aan ons over!