Skip links

Doorbreek als makelaar het cliché

Terwijl jij door jouw social media kanaal heen scrolt kijk je trots naar het overzicht van jouw profiel. Het is volledig gevuld met woningen die jouw bedrijf heeft verkocht. Ja ik ben lekker bezig met mijn social media, denk je bij jezelf. Maar helaas hebben wij dan slecht nieuws voor je. Want als jij jezelf herkent in de situatie van hierboven dan ben jij helaas één van die cliché makelaars. Daar is in grote lijnen niets mis mee, maar als jij wilt dat klanten buiten je aanbod ook voor jouw als bedrijf kiezen, dan is het tijd om je los te maken van het cliché. 

Minder cliché meer resultaat

Laten we beginnen met het uitleggen waarom het cliché moet worden doorbroken om meer klanten binnen te halen en daardoor betere resultaten te behalen. Als je kijkt op de social media kanalen van andere makelaars zal je zien dat deze 9 van de 10 keer vol staan met woningen. Natuurlijk logisch, want dat is tenslotte wat de core business is. Maar een beetje afwisseling in de content kan een enorm verschil maken. Op het moment dat iemand een woning via jou koopt en op je socials staat niets ander dan je aanbod dan weet je eigenlijk dat iemand voor jouw kiest door je aanbod en niet omdat zij zo graag met jou als persoon willen werken. Zonde toch?  

Meer dan verkopen

Oké stel je eens voor dat je een nieuwe auto gaat kopen. Je bent op zoek naar een model met een aantal eisen. Dit model verkopen ze bij dealer A en dealer B. Bij dealer A staat een model dat net wat extra opties heeft maar bij dealer B weet je dat je de beste service krijgt en weet je dat je door leuke mensen wordt geholpen. Je krijgt er een vertrouwd gevoel bij waardoor je voor dealer B kiest. Wanneer iemand op zoek gaat naar een woning is dit precies hetzelfde geval. Als zij moeten kiezen tussen de makelaar met de toegankelijke uitstraling of tussen de makelaar die enkel huizen post, dan zullen zij kiezen voor de eerste optie. Klanten zijn tegenwoordig op zoek naar meer dan enkel ergens iets kopen. Ze verwachten service en een ervaring. Om die toegankelijke uitstraling op je social media te creëren raden wij aan om content te posten met: 

  • Teamfoto’s
  • Kijkje achter de schermen 
  • Leuke video’s 
  • USP’s

Betrek je volgers

De reden dat deze manier van posten meer klanten aantrekt en je bereikt vergroot komt doordat mensen zich altijd ergens betrokken bij willen voelen. Door aan je volgers te laten zien waar jij mee bezig bent geef jij hen het gevoel van betrokkenheid. Wil je het gelijk helemaal goed aanpakken? Combineer de ‘kijkje in de keuken posts’ dan met posts waarin jij uitlegt wat jou als makelaar bijzonder maakt, want dat is vast meer dan dat je goed woningen kunt verkopen of aankopen 😉 

Het bedenken en uitwerken van pakkende content, buiten je huidige aanbod om, kost inderdaad extra tijd. Heb je die tijd niet of loop je telkens vast bij het verzinnen van nieuwe content? Dan weten wij daar wel raad mee, laten we een keer samen sparren. Geen actie ondernemen is namelijk zonde, of wil je graag cliché blijven?

Deze website gebruikt cookies om jouw ervaring te verbeteren.