Inspiratie uit Amerika: makelaarsvideo’s
In Amerika lopen de makelaars een paar jaar voor op Nederland als het gaat om (vastgoed)marketing. Bij Makelaars Boost doen we dan ook continu inspiratie op uit Amerika voor het onderscheidend vermogen, de presentatie en content voor onze klanten. Regelmatig krijg ik, Sophie, vastgoedmarketeer van Makelaars Boost, de vraag van makelaars wat zij kunnen verbeteren […]
8 x MVO en duurzaam ondernemen voor makelaars
Maatschappelijk verantwoord & duurzaam ondernemen voor makelaars: zo draag jij jouw steentje bij! Heb jij de ambitie om de wereld een stukje mooier te maken waar dat kan en jezelf te onderscheiden door een positieve impact te maken op de mensen in jouw omgeving? Uit onze Instagram poll bleek dat 77% van de makelaars die […]
Minder verkoopopdrachten: ligt het alleen aan de markt of ook aan je strategie?
Veel makelaars hebben moeite met het binnenhalen van nieuwe verkoopopdrachten. Dit ligt deels aan de krapte op de woningmarkt, maar vaak ook aan het feit dat ze niet op de hoogte zijn van de oplossingen hiervoor. Een makelaar zal steeds meer de rol van marketeer moeten aannemen om zichzelf en zijn dienstverlening te vermarkten. Maar […]
Open Huizen checklist: haal méér uit jouw Open Huis!
Maak jij buiten de landelijke Open Huizen Dagen gebruik van eigen Open Huizen of ben je dit van plan? Gebruik deze checklist zodat je zeker weet dat je niks over het hoofd ziet én een stapje extra doet in tegenstelling tot andere makelaars. Alle kijkers zijn namelijk niet alleen potentiële kopers, maar ook potentiële verkoop- […]
Drie richtlijnen voor het maken van social media content voor makelaars in 1 minuut
In deze blog van 1 minuut leestijd delen we drie richtlijnen om in je achterhoofd te houden bij het maken van social media posts buiten het promoten van je woningaanbod om. Deel je kennis Verplaats je in jouw doelgroep en maak een lijst van de vragen die zij hebben wanneer ze een woning willen kopen […]
Verkoopstrategie voor hoger segment: zo verkoop je die exclusieve villa
Woningen in het hoger segment verkopen blijft voor veel makelaars een uitdaging. Deze woningen staan over het algemeen vaak langer te koop. Maar is er na langere tijd nog steeds geen animo voor je exclusieve parel en is het tijd voor actie? Dan zijn de tips uit deze verkoopstrategie de moeite waard om te proberen.
Santfort: wonen & werken in een duinlandschap
Gebiedsontwikkeling Santfort is een ambitieus nieuwbouwproject in Zandvoort. In Santfort komt wonen en werken samen: het project omvat namelijk 100 appartementen, 13 woonwerkunits, 39 bedrijfsunits in 2 bedrijfsverzamelgebouwen en een aantal unieke bedrijfskavels.
Meer waardebepalingen en verkoopleads via Facebook met deze campagnes deel 2
Veel makelaars maken gebruik van een gratis online waardebepaling tool of hebben een contactformulier op hun website om meer online verkoopleads te genereren. Voor een succesvolle conversie zijn twee belangrijke ingrediënten nodig: een goede strategie en het consistent plaatsen van content die toekomstige verkopers triggert om contact met jou op te nemen. Strategie In een […]
Hoeveel winst laat je liggen omdat je jouw makelaars database nog niet optimaal gebruikt?
Veel makelaars richten zich continu op het binnenslepen van nieuwe klanten. Terwijl er bij óf via zowel voormalige als huidige klanten nog veel winst valt te behalen. De combinatie uitmuntende service en continue betrokkenheid, zowel voor als na de transactie, zorgt voor fans in plaats van klanten. Fans komen bij hun volgende aankoop of verkoop […]
Zo gebruik je het verhaal van een woning voor je verkoopstrategie
De kracht van een goed verhaal Laatst bezocht ik een vriend in Arnhem op de Parkweg. Zijn woning was vroeger een fabriek waar kolen verwerkt werden. Hij vertelde dat hij soms ’s avonds in bed naar het plafond ligt te staren en dan bedenkt dat er vroeger mensen in zijn kamer aan het werk waren. […]